כיצד הכהיית חלונות לרכב מסייעת בחיסכון דלק

הקיץ הישראלי נחשב לקיץ אכזרי במיוחד. הטמפרטורות מזנקות לאזור ה – 35 – 40 מעלות צלזיוס, וכל אדם שפוי מנסה למצוא מכסה מפני החום הכבד. כל אחד מכיר את התחושה המייגעת של כניסה לרכב חם ומחניק, אשר עמד בחוץ במשך מספר שעות. הדבר כמובן מורגש הרבה יותר, במידה והרכב עמד תחת שמש חשופה, ללא שום צל או מכסה. אחת הדרכים האפקטיביות ביותר להפחית את כמות החום, היא באמצעות הכהיית חלונות לרכב, דבר המסייע בצורה משמעותית לחיסכון בדלק. באמצעות השחרת חלונות הרכב, הטמפרטורה בתוך חלל הרכב נשמרת נמוכה יותר מאשר הטמפרטורה בחוץ, דבר שמקל על עבודת המזגן ומאפשר לו לעבוד פחות קשה. בצורה כזו, המזגן דורש פחות דלק, דבר שמתבטא כמובן בחיסכון בדלק ובכסף. לעומת זאת, רכב ללא חלונות כהים, יסבול מטמפרטורות גבוהות יותר, דבר שידרוש מהמזגן עבודה אינטנסיבית ובזבזנית יותר.

הכהיית חלונות לרכב

כל מה שחשוב לדעת לגבי הכהיית חלונות לרכב

ניתן למצוא היום בשוק מספר שיטות שונות לצורך הכהיית חלונות לרכב. אך אין שום ספק כי השיטה הנפוצה והמשתלמת ביותר, היא שיטת הציפוי וההדבקה. מדובר על שיטה פשוטה לכאורה, אשר נחשבת ליעילה ומשתלמת במיוחד מבחינה כספית. על מנת להכהות את חלונות הרכב, נעשה שימוש במדבקות איכותיות במיוחד, העשויות משתי שכבות, כאשר קיימת שכבה שלישית העשויה מסיליקון, ומטרתה להגן על החלון מפני שריטות. אחד היתרונות הנוספים אשר השחרת החלונות מעניקה לבעלי הרכב, היא מידה מסוימת של פרטיות. לא כל אחד אוהב שניתן להציץ בצורה חופשית לרכב שלו, היות ולא פעם הדבר מוביל לפריצות. השחרת החלונות תמנע את האופציה הזו, ואף תשדרג את המראה הכללי של הרכב. כמובן שהיתרון המרכזי ביותר, הוא וויסות הטמפרטורה בתוך הרכב וחיסכון בדלק כתוצאה מעבודה קלה יותר של המזגן.

לסיכום, הכהיית חלונות לרכב מאפשרת סינון של קרני השמש, דבר שמסייע רבות לשמירה על טמפרטורה נוחה יותר בתוך חלל הרכב. כתוצאה מכך, ניתן להדליק את המזגן על רמה נמוכה יותר, לקצר את זמן הקירור של הרכב וכמובן לחסוך לא מעט דלק תוך כדי התהליך.

Comments are closed.