פיתוח אפליקציה זו אומנות. כל מפתח אפליקציה יטען זאת ובצדק. זו אומנות מאחר והיא צריכה לקחת בחשבון פרטים רבים, היא צריכה להתייחס לשאלה המהותית "מה רוצה הגולש", וזו אומנות כי בסופו של דבר מדובר במוצר שמשתמשים בו לצרכים שונים, אך מדובר במוצר חזותי שמכיל תכנים ואלמנטים אחרים.
כל תהליך של פיתוח אפליקציה מתחיל למעשה בכתיבת מאפיינים. המפתח יושב עם עצמו או עם הלקוח שלו (תלוי בסוג האפליקציה שהוא אמור לפתח), והוא כותב את המאפיינים שלה בהתאם לאופן בו הוא רוצה וצריך שהיא תפעל בסופו של דבר. אי אפשר לפתח אפליקציה מבלי לייצר מספר מאפיינים אשר ישתלבו בסופו של דבר בתוצר הסופי.
ניקח למשל חברת תיירות אשר מבקשת לבצע פרסום ממומן בגוגל או לפתח אפליקציה שתאפשר ללקוחות שלה להזמין טיסה ובית מלון ישירות מהפלאפון. באופן טבעי מפתח האפליקציה יצטרך לשאול את עצמו, מי זו החברה עבורה הוא עובד, מה היא מציעה, מה היא מחפשת ומה היא צריכה. הוא ישאל את עצמו מי הלקוחות של החברה, ובסופו של דבר הוא ישאל את עצמו מה הם המאפיינים שצריכים להיות באפליקציה ויוכלו לעזור ללקוחות לבצע הזמנה שכזו בצורה פשוטה ומהירה.
אם הוא לא ישאל את עצמו את השאלות האלה, הרי שהוא עלול לייצר אפליקציה שלא תתאים לחברה, לא תשרת את הלקוחות ועלולה להיות אפליקציה סטנדרטית ללא שום ייחוד, מה שעלול להביא לידי כך שהגולשים יעדיפו להשתמש באפליקציה אחרת.
מה הן הנקודות שצריך לחשוב עליהם
אנחנו נציג כאן 4 נקודות כלליות שקשורות לפיתוח אפליקציה שהמפתח צריך לחשוב עליהם, לפני שהוא מתחיל בתהליך הפיתוח.
הנקודה הראשונה היא, לשם מה היא משמשת. יש אפליקציות שמשמשות לצורך שיווק ומכירה, יש אפליקציות שמשמשות לצורך תקשורת בינאישית, יש אפליקציות שמיועדות לקבלת מידע. חשוב לדעת לשם מה משמשת האפליקציה, מה המטרה הסופית שלה.
הנקודה השנייה, את מי היא אמורה לשרת. לא מספיק לדעת אם זה קהל לקוחות או קהל רגיל, כללי, אלא צריך לדעת לאילו גילאים, לאיזה מין, מי בסופו של דבר אמור להשתמש באפליקציה. אם הוא יפתח אפליקציה לכלל הקהל בצורה רגילה, הוא עלול להחמיץ את המשתמשים האמייתיים שלה.
הנקודה השלישית, מה האפליקציה אמורה להכיל. כלומר, אילו כפתורים היא אמורה להכיל, איזה עיצוב, אילו מנגנונים היא אמורה לכלול, האם היא צריכה לכלול מנגנון תשלום או לא ועוד.
הנקודה הרביעית, יש לבחון את הנקודות הטכניות של האפליקציה, באיזה גודל היא אמורה להיות, כיצד היא אמורה להיכתב, היכן היא אמורה להיות מאוחסנת, כיצד משתמשים בה. דברים שמפתחי אפליקציה אמורים כמובן לדעת, ובמובנים רבים הם הרבה יותר מהותיים עבורם מבחינה טכנית ופחות לקהל הרחב שאמור להשתמש באפליקציה בסופו של דבר.