פרסום בגוגל או קידום אתרים?

עולם הפרסום השתנה מהקצה אל הקצה במיוחד בשנים האחרונות וזאת בעיקר בזכות כניסתו של האינטרנט אשר לפתע מאפשר שלל אפשרויות פרסום שבעבר לא הינו חושבים עליהן. ישנם דרכים רבות לפרסם בצורה מקוונת אך במאמר זה נעסוק ב- 2 שיטות ונסביר את ההבדלים בניהם – אז מהו קידום אתרים? מה פרסום בגוגל? ומה ההבדלים בין השניים? כל התשובות במאמר לפניכם.

מבין כל אפשרויות הפרסום הקיימות כיום ישנן 2 שיטות בולטות במיוחד – קידום אתרים ופרסום בגוגל. כל אחת מהשיטות עובדת בצורה אחרת ולכל אחת יש יכולות ויתרונות בפני עצמה.

מהו קידום אתרים?

קידום אתרים או SEO היא בעצם שיטה בה המפרסם נדרש לשלם עבור השירות לצד שלישי. בדרך כלל מדובר באנשי מקצוע המכירים את התחום בצורה מקצועית ביותר. בקידום אתרים מתייחסים למגוון פרמטרים כאשר המרכזי בהם הוא כל הנושא של אופטימיזציה והתאמה של האתר להנחיות מנועי החיפוש. לגוגל יש קווי מנחה לבניית אתרים שהוא מציג באינדקס שלו ולכן, אתרים רבים נדרשים לעשות התאמות באתר על מנת שגוגל יציג את האתר שלהם באינדקס שלו. בקידום אתרים ה"שחקנים" בתחום מתחרים על ביטויים והופעות במקומים גבוהים יותר באינדקס של גוגל.

מהו פרסום בגוגל?

פרסום בגוגל היא שיטה בה המפרסם משלם ישירות לגוגל עבור הפרסום במערכות הגשה שונות. הפרסום בגוגל מתבצע בעזרת מערכות מתקדמות המאפשרות ניתוח נתונים ופילוח של קהלים. הפרסום בגוגל בא ליידי ביטוי במילות מפתח שהגולשים מקלידים והופעות באזור ייעודי באינדקס של גוגל.
פרסום בגוגל היום, הפך לתהליך מתקדם מאד אשר מאפשר עבודה מול מערכות מתוחכמות, מערכות של ניתוח נתונים, מערכות הגשה יעודיות ושלל אפשרויות ומערכות נוספות העוזרות לשפר וליעל את הפרסום בגוגל.

יתרונות מול חסרונות

לשתי השיטות יש הרבה יתרונות וחסרונות אך אלו הבולטים.
• פרסום בגוגל מאפשר פרסום ממוקד לפי מילות מפתח, לפי אופי הגולש ולפי רימרקטינג לעומת קידום אתרים שאינו מאפשר אופציה זו אלא עובד לפי מילות מפתח בלבד.
• קידום אתרים מאפשר להגיע למיקום גבוה בגוגל וגם להישאר שם לטווח ארוך ללא תוספת תשלום לעומת פרסום בגוגל שאינו מאפשר זאת ומצריך הוספה ועדכון של התקציב כל פעם מחדש.
• פרסום בגוגל מאפשר פרסום במגוון פלטפורמות כגון רשת אתרים של גוגל, פרסום בחיפוש, פרסום באנרים ועוד. קידום אתרים מאפשר פרסום רק בגוגל ומנועי החיפוש האחרים.
• קידום אתרים משפר את הביצועים של האתר הראשי של המותג ומביא את האתר למצב אופטימלי באינדקס של גוגל. פרסום בגוגל אינו מקדם את האתר אלא עמודי נחיתה שנבנו בשביל הקמפיין.
• קידום אתרים אחראי על האזור הטבעי באינדקס של גוגל בעוד שפרסום בגוגל אחראי על החלק הממומן והמודגש בגוגל.
לסיכום
כאמור, לשתי השיטות יש מגוון יתרונות וחסרונות אך חשוב לזכור כי מדובר בשתי שיטות שונות לחלוטין של פרסום כאשר פרסום בגוגל מאפשר מדידה עד לפרטים ממש קטנים ואילו קידום אתרים מאפשר עלייה במיקומים באינדקס של גוגל.

Comments are closed.